THE 9 ELEMENTS

The Essentials of ourselves, our work…
of TRINITY haircare.

Hoge kwaliteit nog beter maken, onze waarden benadrukken en nooit vergeten waar we vandaan komen – dat was de basis voor onze zorgvuldige overwegingen bij het ontwikkelen van onze haarcosmetica-lijn.

We wilden meer bereiken dan alleen een reeks nieuwe producten bedenken. We wilden jou een heel concept presenteren, een waar en eerlijk verhaal dat resulteert in een reeks professionele haarcosmetica van hoge kwaliteit. Daarom hebben we de nieuwe care serie ontwikkeld rond negen elementen.

Eigenschappen die deel uitmaken van onze filosofie en die voor ons belangrijk zijn en basisprincipes waarop we de nadruk willen leggen. Deze elementen vind je terug in al onze producten en komen terug in ons dagelijkse werk.

Purified Mountain Water

We dachten dat het centrale thema voor onze nieuwe care lijn zou moeten worden gerealiseerd rondom het meest waardevolle geschenk van de natuur. De bron van het leven zelf. In zijn puurste vorm. PURIFIED MOUNTAIN WATER.

Bij het opstellen van het masterplan voor onze nieuwe care lijn hebben we niet alleen gesproken over de diversiteit aan producten die we willen aanbieden, we hebben ook nagedacht over het centrale thema dat alle producten van het assortiment met elkaar verbindt. Net zoals de natuur en de wereld waarin we leven, kwamen onze gedachten neer op één element – Water. We konden dit voor de hand liggende en tegelijkertijd opwindende idee niet loslaten, dus we deden ons uiterste best om te onderzoeken hoe we dit element, de bron van de mooie en pure natuur in de Zwitserse Alpen (ons thuisland), konden benutten. Het resultaat van ons werk: echt Gletsjerwater. Dit water is afkomstig van het natuurlijke erfgoed van de Zwitserse Alpen, met name in de regio Wallis. Na jaren van onderzoek en experimenteren in samenwerking met het onderzoeksteam van CNRS Laboratory Environment and Dynamics of Mountain Territories, wist TRINITY haircare een milieuvriendelijke methode te vinden om deze kostbare substantie uit de gletsjer te halen. Deze uitgekiende procedure voldoet niet alleen aan de criteria van de Europese cosmeticaverordening, maar ook aan de aanvullende Zwitserse vereisten en de strikte Zwitserse wetgeving om de natuur en het milieu te beschermen. Het water wordt verkregen bij het smelten van de sneeuw zonder dat de gletsjer zelf daarbij wezenlijke schade lijdt. Zijn waarde zit voornamelijk in de hoge hoeveelheid mineralen en vooral in calcium en silicium, vanwege het pad dat het water heeft afgelegd door de alpenrotsen. Deze stoffen bieden onvergelijkbare herstructurerende eigenschappen aan het water, het bindt zich aan de keratine in het haar en stimuleert de opbouw van nieuwe keratine. Zo wordt het haar van binnenuit geherstructureerd, gevoed en versterkt. Silicium is als factor van het proces van prolylhydroxylase betrokken bij fibroblaststimulatie en elastinesynthese. Dit effect versterkt het haar, verbetert de elasticiteit en voorkomt zo haarbreuk. Het allerbeste wat de wereld ons te bieden heeft – in de meest pure vorm geëxtraheerd – verwerkt in hoogwaardige haarcosmetica voor jou!

We vinden dat ons onderzoek en ontwikkeling nooit de natuur of dieren zouden mogen schaden. Vanaf dag 1 ontwikkelen we al onze producten 100% dierproefvrij!

Evolutie heeft de mensheid mogelijkheden gegeven om de wereld vorm te geven. Maar we kunnen niet vergeten dat samen met dat feit ook de verantwoordelijkheid bestaat zorg te dragen voor de natuur en alle andere wezens die op deze planeet leven. Het is onze diepste overtuiging dat we geen weerloze dieren mogen gebruiken of laten lijden voor het testen van laboratoriummonsters, grondstoffen of enig ander onderdeel van de producten die we produceren. Dit is de reden waarom TRINITY haircare nooit dierproeven uitvoert, laat uitvoeren of ondersteunt en regelmatig leveranciers van grondstoffen of andere delen van onze formuleringen screent.

Verder ondersteunen we actief PETA, een wereldwijde organisatie die dierproeven tegengaat en voortdurend bewustwording en verbetering van dat probleem realiseert. Dat is ook de reden waarom wij één van de weinige haarcosmeticamerken zijn die op de officiële Cruelty Free-lijst van PETA staan vermeld.

Cruelfy Free en Vegan
Charity

We zijn van mening dat we onze sociale verantwoordelijkheid als bedrijf serieus moeten nemen en dat we ook iets moeten teruggeven aan de gemeenschap. Dat is de reden waarom we actief een aantal liefdadigheids- en humanrightsorganisaties ondersteunen.

We steunen ze, zodat ze hun inspirerende en uitdagende werk kunnen voortzetten; de wereld in de toekomst een betere plek maken. Van lokale initiatieven om kanker te bestrijden (Nederland) of om daklozen te helpen door ze een GRATIS knipbeurt te geven (Duitsland), door wereldwijde steun voor grotere internationale liefdadigheidsorganisaties, zoals bijvoorbeeld de Movember-stichting.

We care. We take care. We cherish. We share. We act.

Om deze reden hebben we aan ons Recycling Concept een Donatieprogramma verbonden dat de TRINITY-familie over de hele wereld in staat stelt om wereldwijde en lokale liefdadigheidsinitiatieven te ondersteunen.

We dachten dat het concept van onze nieuwe care lijn alle eigenschappen zou moeten bevatten die we zo waarderen aan onze roots: kwaliteit en betrouwbaarheid, precisie en creativiteit, verfijning en traditie. 100% SWISSNESS.

Elk land, elke regio en elke persoon heeft zijn oorsprong en heeft zijn eigen kenmerken, gewoonten en roots. De meesten van ons zijn trots op wie we zijn, waar we vandaan komen en willen dit aan de wereld laten zien. TRINITY haircare vindt zijn oorsprong in het prachtige Zwitserland. De roots van ons bedrijf en onze visie en waarden voor het merk komen uit het Duitse deel van Zwitserland, dicht bij de prachtige Bodensee en niet ver van de Zwitserse Alpen. We zijn er trots op Zwitsers te zijn en we zijn er trots op dat we enkele van de typische en geweldige eigenschappen van Zwitserland wereldwijd kunnen laten zien. Zoals producten van superieure kwaliteit, een strak, modern en functioneel ontwerp en een sterke focus op het milieu en op de natuur. Binnen ons hele team van professionals, veelal internationale mensen met een eigen specialisme en elk met hun eigen professionele ervaring, proberen we onze Zwitserse roots en de Zwitserse karakteristieken te integreren in alles wat we doen. Van onze R&D tot onze keuze van (zoveel mogelijk) natuurlijke, maar ook andere ingrediënten, van het uiterlijk van de producten tot de functionaliteit en klantvriendelijkheid van onze producten en onze verpakking.


Elk concept, elk productidee, elk project en elke ontwikkeling, alles wat we doen, is gebaseerd op waar we vandaan komen en ademt en leeft, zoals we dit noemen: 100% SWISSNESS. We zijn er trots op dat we onze roots kunnen tonen en in staat zijn om elke dag opnieuw te voldoen aan de verwachtingen van de wereld om een professioneel Zwitsers premium kwaliteitsproduct te ontwikkelen, produceren, promoten en verkopen. Een product dat eenvoudig levert wat u ervan verwacht. En soms… zelfs een beetje meer.

100% swissness
Beste ingredienten

We vinden dat we in onze producten gebruik zouden moeten maken van het beste wat de natuur ons te bieden heeft en gebruik moeten maken van de modernste onderzoeksmethoden.

Het controleren en verbeteren van de prestaties van onze producten, dat is waar we voor elke dag aan werken. De haarverzorgingslaboratoria van TRINITY haircare beschikken over de meest professionele en moderne middelen en kennis om het beste uit de natuurlijke ingrediënten te halen die we gebruiken en de best werkende en nuttige aspecten van de moderne chemie eraan toe te voegen. Vanuit die kennis ontwikkelen we de meest geavanceerde haarcosmetica die de voordelen die de natuur van de Zwitserse Alpen biedt, gecombineerd met de prestaties en betrouwbaarheid van de wetenschap. Met betrekking tot alle behoeften van het haar, taken in kapsalons en verzorgingsproducten voor de cliënten thuis, maakt TRINITY haircare niet alleen een lijn van natuurlijke en duurzame producten, maar ook een toonaangevend salonmerk dat jou de tools geeft om een succesvol en winstgevend bedrijf te runnen terwijl het de creativiteit ondersteunt van jouw beroep. Hoogwaardige, stabiele, verfijnde en duurzame producten – dat is TRINITY haircare.

We vinden dat het veel zinvoller is om te wijzen op de goede dingen die onze producten uniek maken, in plaats van te verkondigen wat we níét aan onze producten hebben toegevoegd. Van de basis, de actieve ingrediënten en de specifieke functionele extracten, tot de functie van een product. Hoe het te gebruiken en te promoten in de professionele kapsalon. Maar ook hoe jouw klanten onze producten thuis zouden moeten gebruiken. Dat is de informatie die wij jou willen geven.

Onze aanpak is duidelijk, open en eerlijk. We geloven niet dat het de toekomst heeft om onze producten negatief te promoten, door bepaalde ingrediënten te benoemen die niet in onze producten zitten. Helaas is het populair geworden om „vrij van“ -claims te verklaren zonder uit te leggen wat het ingrediënt feitelijk doet en vooral wat de potentiële vervanger is en wat deze eigenlijk doet.

Onze belangrijkste focus is om zo natuurlijk mogelijk te zijn en tegelijkertijd te garanderen dat onze partnersalons producten krijgen die de prestaties leveren die ze verwachten en die ze dagelijks nodig hebben in de professionele salons. We voldoen aan alle voorschriften en normen voor haarcosmetica en gaan vaak zelfs nog verder wanneer we onze 100% Zwitserse premiumkwaliteitsproducten ontwikkelen. Dit is de boodschap die we jou en ook jouw klanten in de salon willen geven. Regelmatig bekijken we onderwerpen als parabenen, gluten, allergene parfums, siliconen opbouw enz. en laten we deze ingrediënten indien mogelijk weg. Als we echter ontdekken dat een ingrediënt nodig is om de prestaties of de hoge kwaliteit van ons product te garanderen of dat de potentiële vervanger het probleem zelfs verergert, gebruiken we jou niet als proefpersoon. We gebruiken het goedgekeurde ingrediënt en leggen jou uit wat het doet.

Focus op het positieve in plaats van op het negatieve, focus op de functionaliteit en het gebruik van een product, in plaats van op wat het product niet voor jou kan doen. Maar vooral: focus op jou, zodat je in staat bent om positief, oprecht en eerlijk te blijven en precies datgene te leveren waar we voor staan bij TRINITY haircare: de best mogelijke producten in combinatie met een transparant, eerlijk en duidelijk concept.

Positive Product Marketing

We willen dat onze verpakkingen de wereld die we aan onze kinderen nalaten niet zouden mogen vervuilen. Duurzaamheid en recycling zijn belangrijke aandachtspunten voor TRINITY haircare.

TRINITY haircare cares. Voor mensen. Voor de natuur. Voor de omgeving. Voor de toekomst. Daarom besteedt TRINITY haircare veel aandacht, geld en moeite aan de ontwikkeling en het onderzoek naar betere (hernieuwbare) bronnen en duurzame oplossingen met betrekking tot producten, verpakkingen, het gebruik van papier, CO2-reductie, enz. We maken gebruik van verschillende gecertificeerde productverpakkingen en materiaalcertificeringen, zoals FSC (hout), Ecocert (karton), enz. We gebruiken nu al recyclebare en zelfs herbruikbare materialen (kunststoffen) en zullen zelfs in de (nabije) toekomst duurzame en biologisch afbreekbare verpakkingsmaterialen gaan gebruiken!

Ook zullen we binnenkort een van de meest innovatieve en opwindende recyclingprojecten in onze branche lanceren! Een project dat echt uniek zal zijn! Nieuwe verpakking, recyclebare en herbruikbare materialen, recyclingconcept EN goede doelen in één keer!

We dachten dat onze Care lijn alle goede en natuurlijke extracten zouden moeten bevatten die onze Zwitserse natuur te bieden heeft. We noemen dit onze Alpine Spa Concept.

De natuur biedt ons de grootste verscheidenheid aan voedende, genezende en mooier makende substanties. Het ontspannend en helend effect van een spa-behandeling, dat is wat onze verzorgingsproducten aan het haar moeten geven. Daarom hebben we ons Alpine Spa Concept ontwikkeld, dat bestaat uit natuurlijke extracten uit het Alpengebied en geselecteerde natuurlijke oliën en extracten die we hebben geïdentificeerd als de beste combinaties om het effect van deze ingrediënten te ondersteunen en versterken. Op die manier zullen de producten van TRINITY haircare essentials en de TRINITY haircare therapies de meest natuurlijke en effectieve verzorging aan het haar gaan geven.

Uniek

We vonden dat we een care lijn moesten ontwikkelen die aan alle eisen van een professionele kapsalon voldoet. Niet alleen de eisen van vandaag, en niet alleen voor 1 haartype, maar voor iedereen en altijd!

We staan dicht bij onze TRINITY-familieleden over de hele wereld, dicht bij stylisten en dicht bij de dagelijkse uitdagingen van kapsalons. Dat is waarom we ons realiseerden dat we de juiste balans moeten vinden voor het bereik van onze nieuwe care lijn. We wilden voorkomen dat wij jou overspoelen met honderden verschillende producten, maar tegelijkertijd garanderen dat jij altijd het juiste antwoord vindt in het assortiment van TRINITY haircare, voor elk probleem dat je ondervindt met het haar van jouw klant in jouw salon.

Zo hebben we de essentiële eigenschappen van TRINITY haircare essentials en de TRINITY haircare therapies ontwikkeld. Zoals de namen illustreren, hebben we erkend dat we basishulpmiddelen nodig hebben – essentials – die je altijd nodig hebt in de salon en oplossingen – therapies – voor speciale problemen die je misschien alleen bij een bepaald aantal klanten tegenkomt, maar die je deskundigheid als expert onderstrepen. De sub-lijnen bevatten altijd Shampoo-, Masker- en Finishproducten om aan alle behoeften van het haar te voldoen.

Logo

Brandbook

Brandbook